Psy rasy leonberger w Polsce - serwis informacyjny
Strona główna Nasze leonbergery Wystawy Hodowle Ogłoszenia Regulamin
Leonberger - forum Strona Główna Leonberger - forum
forum poświęcone psom rasy leonberger

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload
 Ogłoszenie 

ZANIM KUPISZ LEONBERGERA - UWAGA - WYSTRZEGAJCIE SIĘ NIEUCZCIWYCH HODOWCÓW !!!

Regulamin - prosimy zapoznać sie z treścią przed napisaniem pierwszego postu


Poprzedni temat «» Następny temat
skoki na/przed psami
Autor Wiadomość
Echinacea 
super leomaniak


Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 20 Lip 2011
Posty: 991
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2012-07-21, 14:37   skoki na/przed psami

Jak w temacie. problem jaki mamy na tapecie, to:
po wyjściu z domu, zwłaszcza na dłuższy spacerek, Esia na widok psa wykonuje cgwałtowne "patataje", nierzadko z lekkim bulgotem. Częściej chce się bawić,niż pokazuje agresję jakąkolwiek ale wygląda to głupio, strasznie a pies i właściciel,bywa, "umiera"na zawał.

szkoleniowiec radził skupiać uwagę psa na sobie i kolczatkę. kolczatki już długo nie używam( i zastanawiam się czy do niej nie wrócić, co jest rozwiązaniem wynikającym z bezradności), a ze skupianiem uwagi ciężko jest: Eśka w amoku totalnym.

Nie wynika to z braku psiego towarzystwa: dosłownie codzienne popołudniowe spacerki mamy razem z goldenem zaprzyjaźnionym, albo labkiem. Poza tym inne psie spotkania towarzyskie są dość często, w tym z Bazylkiem ( leonek).

Nasila się i schemat wygląda tak samo:Eśka widzi psa, wpada w amok, ja staję naprzeciwko niej, daję komendę siad ( w tym momencie czasem działa, czasem nie), smaczek.Albo mówię ostro"nie"- czasem działa. co ja jeszcze z nią mogę zrobić( ze sobą).

głupio, bo wokół masa psów zainteresowanych piłeczką, swoją pańcią, na widok psiego kolegi/koleżanki amoku nie wszystkie dostają..

co robić?
a tyle rzeczy, zachować udało się nam wspólnie zmienić, kurcze, a tu te patataje - kiedyś na ludzi na ulicy, teraz psy..
_________________
Magda i Esia
 
 
estrella 
super leomaniak


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 08 Sie 2011
Posty: 1243
Skąd: września
Wysłany: 2012-07-21, 17:46   

:haha:
ja nie doradzę......nie znam twojej Eśki tak by wiedziec czego jej brakuje albo i nie
pewnie ktoś mądrzejszy tobie pomoże.....ale wtrącam 3 grosze bo np;Saga jak dorwie jakiegoś obcego ''piesa'' na spacerze to
pozycja wystawowa wręcz........sztywnieje
lekkie ugięcie łap (jak lew podczas polowania gdy czai się na ofiarę)
rozpęd
skok
i chwyta zębami za kark ,ale nie podgardle tylko kark .........i podrzuca sobie delikwenta jak maskote.......
desperat się poddaje a ona próbuje podduszać???? no chyba bo przyciska zęby na podgardlu.
Robi tak z małymi psami.Więc jak widzę małego zawracam.

wiec ?ciesz się ,że ona się cieszy hehe a nie ''poluje'' :haha:
_________________
estrella & Sagitta & Bibi & Kenya &Miś & Lilu

-----------------------------------------
 
 
Echinacea 
super leomaniak


Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 20 Lip 2011
Posty: 991
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 08:42   

dzięki :-) no, moja też "poluje", zniża łeb, sztywne łapy. a potem skok. niechby sobie odstawiała to zaproszenie do polowania ( bo tak nazwał to trener), ale skoki są niedopuszczane. eh :-/
_________________
Magda i Esia
 
 
DarekN 
leomaniak


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 173
Skąd: Polska
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-07-22, 09:20   

Mój ma 12 tyg i od 2 tyg tak właśnie "atakuje" moje dony.Więc to chyba cechą rasy :-)
_________________
Pozdrawiam

DarekN
 
 
Echinacea 
super leomaniak


Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 20 Lip 2011
Posty: 991
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 09:52   

DarekN napisał/a:
Mój ma 12 tyg i od 2 tyg tak właśnie "atakuje" moje dony.Więc to chyba cechą rasy :-)


naprawdę ?? dzięki!
_________________
Magda i Esia
 
 
sava
super leomaniak


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 765
Wysłany: 2012-07-22, 11:39   

DarekN napisał/a:
Mój ma 12 tyg i od 2 tyg tak właśnie "atakuje" moje dony.Więc to chyba cechą rasy :-)


Co to jest don? :oops:
 
 
leoświr
aktywny leomaniak


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 391
Skąd: okolice Cieszyna
Wysłany: 2012-07-22, 12:30   

sava napisał/a:
DarekN napisał/a:
Mój ma 12 tyg i od 2 tyg tak właśnie "atakuje" moje dony.Więc to chyba cechą rasy :-)


Co to jest don? :oops:



Chyba chodzi o owczarki niemieckie :roll:
 
 
Echinacea 
super leomaniak


Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 20 Lip 2011
Posty: 991
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 15:24   

leoświr napisał/a:
sava napisał/a:
DarekN napisał/a:
Mój ma 12 tyg i od 2 tyg tak właśnie "atakuje" moje dony.Więc to chyba cechą rasy :-)


Co to jest don? :oops:



Chyba chodzi o owczarki niemieckie :roll:


A jakże długowłose owczarki niemieckie, ja jestem ( zaraz po leośkach), fanką tej rasy.
A już pisałam, mieć ONka i leonka.. _04_ _04_
_________________
Magda i Esia
 
 
sava
super leomaniak


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 765
Wysłany: 2012-07-22, 16:23   

Estrella, ty masz male dziecko o ile sie nie myle - chlopca. Jak sie twoje dziecko zachowuje? Bije mlodszych kolegow? Wyzywa ich, pokazuje jezyk? Jest niegrzeczny? Jak sie zachowuje wobec doroslych?

Psie dziecko to dziecko jak kazde inne. To ty jestes odpowiedzialna za jego zachowanie. Ono probuje - ale to ty musisz mu wytlumaczyc, ze tego nie wolno robic, tak samo, jak wytlumaczylas to synkowi. Ludzkie dziecko tez probuje, gdzie az moze sie posunac.

Teraz masz 3 psy - co jest straszliwie ciezkie nawet dla doswiadczonego kynologa. Jesli juz w tej chwili piszesz, ze raczej zawraccasz z mloda suka, to co zrobisz, kiedy bedziesz miala na smyczy 150 kilo rozbrykanych psow?
Wychowanie leona jest proste, bowiem leon z natury nie ma ani zapedow lowieckich, ani wrodzonej agresji ani inych znakow swojej rasy, z ktorymi trzeba walczyc, jessli sie je nie chce wykorzystywac zgodnie z ich przeznaczeniem. Leona jest tak latwo wychowac jak ludzkie dziecko. Tylko pytanie - czy to rzeczywiscie takie latwe.
 
 
estrella 
super leomaniak


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 08 Sie 2011
Posty: 1243
Skąd: września
Wysłany: 2012-07-22, 18:33   

RACJA............tylko ona tak robi z małymi pieskami ,takimi tyci
większe psy traktuje inaczej.
Nawet dziś na wystawie podczas spacerku miedzy ringami to zauważyłam ,,,,,,,z Karmelem pięknie się bawiła a psiaki małych ras chciała sobie ''podrzucać''.
Z naszą Kenyą czy Bibi tak nie robi ............hmmmm
Ona nie jest ani agresywna ,ani niegrzeczna.Na spacerach chodzi idealnie przy nodze.
Zastanawia mnie czy to te małe szczekające zaczepki tak dziwnie na nią działają?
Bo zazwyczaj robi tak gdy spotkamy Yorki ,i im podobne.
Oczywiście,że nie pozwalam jej na to i się słucha-najgorsza jest pierwsza reakcja gdy nagle przed nami wyrasta taki brzdąc i jazgocze zajadle.
_________________
estrella & Sagitta & Bibi & Kenya &Miś & Lilu

-----------------------------------------
 
 
estrella 
super leomaniak


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 08 Sie 2011
Posty: 1243
Skąd: września
Wysłany: 2012-07-22, 18:58   

zresztą sava......to nie tak,że jestem bezradna i nie potrafię zapanować nad swoim psem
Ja z natury jestem taka ,że jeśli nie lubię jakichś sytuacji to po prostu ich unikam(jeśli jest możliwość).
Saga jest raczej uległa i ustępuje innym'' piesom'' wiec muszę w końcu dojść do tego o co jej chodzi z tymi ''małymi '' :-D :-/
_________________
estrella & Sagitta & Bibi & Kenya &Miś & Lilu

-----------------------------------------
 
 
sava
super leomaniak


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 765
Wysłany: 2012-07-22, 19:04   

moja suka tez nie nalezy do latwych. Nie lubi malych psow, malych dzieci i zaczepnej mlodziezy. Mala Abrusia na jej widok zwija sie w slimaka :upss:
jednak nie wolno jej zaczepiac ani yorkow ani Olki.

Nie wszystkie leony sa tymi slodkimi miskami - mlody Embe tez moglby opowiadac :--: jednak musimy nad ich kaprysami panowac. Zawsze musimy byc krok przed nimi.
Ja mialam szczescie i trafilam na wysmienitych szkoleniowcow, ktorzy nauczyli mnie, jak opanowac psy, jak je wychowac i jak je nauczyc zyz w stadzie. Musze przyznac, ze mialam wtedy wiecej szczescia niz rozumu :y:
 
 
Echinacea 
super leomaniak


Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 20 Lip 2011
Posty: 991
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 19:06   

sava napisał/a:
moja suka tez nie nalezy do latwych. Nie lubi malych psow, malych dzieci i zaczepnej mlodziezy. Mala Abrusia na jej widok zwija sie w slimaka :upss:
jednak nie wolno jej zaczepiac ani yorkow ani Olki.

Nie wszystkie leony sa tymi slodkimi miskami - mlody Embe tez moglby opowiadac :--: jednak musimy nad ich kaprysami panowac. Zawsze musimy byc krok przed nimi.
Ja mialam szczescie i trafilam na wysmienitych szkoleniowcow, ktorzy nauczyli mnie, jak opanowac psy, jak je wychowac i jak je nauczyc zyz w stadzie. Musze przyznac, ze mialam wtedy wiecej szczescia niz rozumu :y:


Sava, zgadzam się.coś mi możesz podpowiedzieć jeszcze?
_________________
Magda i Esia
 
 
sava
super leomaniak


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 765
Wysłany: 2012-07-22, 19:17   

Echinacea napisał/a:
sava napisał/a:
moja suka tez nie nalezy do latwych. Nie lubi malych psow, malych dzieci i zaczepnej mlodziezy. Mala Abrusia na jej widok zwija sie w slimaka :upss:
jednak nie wolno jej zaczepiac ani yorkow ani Olki.

Nie wszystkie leony sa tymi slodkimi miskami - mlody Embe tez moglby opowiadac :--: jednak musimy nad ich kaprysami panowac. Zawsze musimy byc krok przed nimi.
Ja mialam szczescie i trafilam na wysmienitych szkoleniowcow, ktorzy nauczyli mnie, jak opanowac psy, jak je wychowac i jak je nauczyc zyz w stadzie. Musze przyznac, ze mialam wtedy wiecej szczescia niz rozumu :y:


Sava, zgadzam się.coś mi możesz podpowiedzieć jeszcze?


twoja suka ma mnostwo energii i musisz chyba z nia bardzo duzo pracowac. Ona musi byc tak do ciebie przywiazana, ze nic innego ja nie bedzie interesowac - albo komendy na tyle opanuja jej cialo, ze w razie potrzeby jej cialo wykona komende bez wzgledu na to, co jej umysl bedzie chcial zrobic.

Moja sucz jej tym drugim typem, bo z motywacja u niej krucho - pileczka to zadna nagroda, cale szczescie, ze jest zarloczna.
energie mozna wybic przy coursingu, agility... wszystko oczywiscie w tempie leonowym.
 
 
estrella 
super leomaniak


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 08 Sie 2011
Posty: 1243
Skąd: września
Wysłany: 2012-07-22, 19:19   

sava napisał/a:
moja suka tez nie nalezy do latwych. Nie lubi malych psow, malych dzieci i zaczepnej mlodziezy. Mala Abrusia na jej widok zwija sie w slimaka :upss:
jednak nie wolno jej zaczepiac ani yorkow ani Olki.

Nie wszystkie leony sa tymi slodkimi miskami - mlody Embe tez moglby opowiadac :--: jednak musimy nad ich kaprysami panowac. Zawsze musimy byc krok przed nimi.
Ja mialam szczescie i trafilam na wysmienitych szkoleniowcow, ktorzy nauczyli mnie, jak opanowac psy, jak je wychowac i jak je nauczyc zyz w stadzie. Musze przyznac, ze mialam wtedy wiecej szczescia niz rozumu :y:


poczułam się troszkę ''zganiona ''ale wiem ,ze nawet jeśli to w dobrej wierze.......takie osoby które mówią wprost są potrzebna bo dzięki temu człowiek patrzy na siebie bardziej krytycznie i ciągle coś zmienia i ulepsza i nad czymś pracuje :mrgreen:
3 leonki dla takiej gapy jak ja to faktycznie sporo -ale ja się nigdy nie poddaje ,taką decyzje podjęłabym powtórnie -a z czasem mam nadzieję nauczyć się jak panować nad stadem .
Penie nie raz popełnię błąd i nie raz dostane reprymendę-ale na błędach człowiek się uczy .
W szkoleniach mieliśmy teraz przerwę miesięczną-po niedzieli mamy nadzieję już jechać znowu. _03_
_________________
estrella & Sagitta & Bibi & Kenya &Miś & Lilu

-----------------------------------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Leonberger
Mazeguy Smilies Gifownik.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11