Psy rasy leonberger w Polsce - serwis informacyjny
Strona główna Nasze leonbergery Wystawy Hodowle Ogłoszenia Regulamin
Leonberger - forum Strona Główna Leonberger - forum
forum poświęcone psom rasy leonberger

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload
 Ogłoszenie 

ZANIM KUPISZ LEONBERGERA - UWAGA - WYSTRZEGAJCIE SIĘ NIEUCZCIWYCH HODOWCÓW !!!

Regulamin - prosimy zapoznać sie z treścią przed napisaniem pierwszego postu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wzorzec Leonbergera
Autor Wiadomość
Mariblue 
aktywny leomaniak


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2008
Posty: 366
Skąd: Dolny Śląsk ;)
Wysłany: 2009-01-30, 20:33   

gingerheaven napisał/a:
a ty oceniasz z foty a moze ten pies ma dobre katy z innej perspektywy??pierwszy ma ok a drugi i trzeci nie :lol: i doopy w gorze-to fota ..a moze ten na drugiej lokacie ma super ruch :-D fotki to fotki-z foty psa oceniac to blad :roll:


Dlatego specjalnie napisałam, że pytam na podstawie fotek ;-) Nie oceniam na tej podstawie psów :roll: Rozróżniam, co to skrót, a co zad w górze i zbyt proste tylne nogi :lol:

Ustawiając psa do oceny na wystawie, i już po ocenie, do zdjęcia, starasz się, żeby go zaprezentować jak najlepiej, prawda? Tak zakładam... Zatem jeśli nie znalazłam zbyt wiele zdjęć, na których wystawowo ustawione psy prezentują kątowanie, które ja bym określiła jako b. dobre, to się zastanawiam, czy może rasa z natury i wzorca nie jest tak kątowana jak mi się wydaje, że powinna? Nie wiem, więc pytam ;-)
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
Khaira 
super leomaniak



Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 659
Skąd: Budki Żelazowskie
Wysłany: 2009-01-30, 20:36   

Mnie się wydaje, że u leonbergerów czesto obraz prawdziwego kątowania zaburza futro, które może po prostu dawać optyczne złudzenie innego układu kości. U CTRów nie ma tego problemu, bo są strzyżone (aczkolwiek pewnie właściwe strzyżenie tez może zatuszować niektóre wady postawy).
_________________
Pozdrawiam,
Khaira
 
 
gingerheaven 
super leomaniak



Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 6616
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-01-30, 20:37   

no a ja nie umiem ci odpowiedziec bo wiekszosc leonow dla mnie jest slabo katowana ,ale to nie najwiekszy problem -najwiekszy problem to ruch :-? a to juz nie na zdjeciach zobaczysz :oops:
_________________
Gość zycze Ci milego dnia:)))
 
 
 
Mariblue 
aktywny leomaniak


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2008
Posty: 366
Skąd: Dolny Śląsk ;)
Wysłany: 2009-01-30, 20:54   

Khaira napisał/a:
Mnie się wydaje, że u leonbergerów czesto obraz prawdziwego kątowania zaburza futro, które może po prostu dawać optyczne złudzenie innego układu kości. U CTRów nie ma tego problemu, bo są strzyżone (aczkolwiek pewnie właściwe strzyżenie tez może zatuszować niektóre wady postawy).

Strzyżeniem CTRa do wzorca można wiele zatuszować (np.płytką klatkę, trochę krzywe przednie nogi), ale akurat marne kątowanie, moim zdaniem, nie jest do poprawienia fryzurą :lol:

gingerheaven napisał/a:
no a ja nie umiem ci odpowiedziec bo wiekszosc leonow dla mnie jest slabo kątowana

Uff ;-)

gingerheaven napisał/a:
ale to nie najwiekszy problem -najwiekszy problem to ruch :-? a to juz nie na zdjeciach zobaczysz :oops

Faktycznie ruchu na zdjęciach nie zobaczę :mrgreen: , ale pojeżdżę trochę na wystawy i sobie przynajmniej nasze stawki pooglądam 8-) Ale chyba przyznasz, że jak jest kiepskie kątowanie, to na dobry ruch raczej nie można liczyć :-? Chociaż dobre kąty dobrego ruchu nie gwarantują :roll:
_________________
Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Mariblue 2009-01-30, 20:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gingerheaven 
super leomaniak



Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 6616
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-01-30, 20:59   

no nie przyznam bo moja enigma ma katy ...nie zle ale nie super a ruch ma ok ;-) w ruchu katowanie super w statyce nie :roll:
_________________
Gość zycze Ci milego dnia:)))
 
 
 
Mariblue 
aktywny leomaniak


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2008
Posty: 366
Skąd: Dolny Śląsk ;)
Wysłany: 2009-01-30, 21:03   

gingerheaven napisał/a:
no nie przyznam bo moja enigma ma katy ...nie zle ale nie super a ruch ma ok ;-) w ruchu katowanie super w statyce nie :roll:

Może nieobiektywna jesteś... i w statyce tez te kąty są O.K. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Mariblue 2009-01-30, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gingerheaven 
super leomaniak



Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 6616
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-01-30, 21:05   

to oceny sedziow-kilku :-D
_________________
Gość zycze Ci milego dnia:)))
 
 
 
Mariblue 
aktywny leomaniak


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2008
Posty: 366
Skąd: Dolny Śląsk ;)
Wysłany: 2009-01-30, 21:22   

gingerheaven napisał/a:
to oceny sedziow-kilku :-D

Wiesz, sędziowie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nie wszystkim warto wierzyć :mrgreen:
Tak żartem oczywiście ;-)

A poważnie, czy hodowcy doceniają wagę ruchu przy doborze par hodowlanych ?

Znów posłużę się czarnymi, spotkałam się na stronach ruskich reproduktorów z filmikami pokazującymi ruch psa, jako jego atut, oprócz zdjęć w statyce i galerii tytułów.
W Polsce sytuacja w tej rasie się poprawia właśnie dzięki zapałowi niektórych hodowców, dzięki przemyślanym kryciom .. po naszych ringach biegają coraz częściej czernysze z polskimi przydomkami o bajecznym ruchu .

Może z leosiami też tak się uda?
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
gingerheaven 
super leomaniak



Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 6616
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-01-30, 21:56   

moze choc uwazam ze akurat ruch sie pogarsza :cry: na rzecz innych rzeczy...ale masz racje w jednej rzeczy -wielu rzeczy nie widac na fotach ,ja jechalam do psa nie znajac go -mial tytul intera i uznalam ze chyba biegac to on umie -i umie :-D a za poltora roku bede miala miot po psie ktorego duzo osob zna z fot -ja go juz znam na zywo i wiem jak biega :lol: ..
_________________
Gość zycze Ci milego dnia:)))
 
 
 
gingerheaven 
super leomaniak



Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 6616
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-02-20, 00:49   

jakos mnie naszlo po pewnych tekstach o wzorcu i hodowaniu..Przeszlo mi krytykowanie kogokolwiek-to nie ma sensu bo kazdy ma swoja wizje :roll: ja rowniez mam swoja..Glowa-podoba mi sie z wiekszym stopem i inna kufa -szersza ciut i nie zwezajaca sie jak u owczarka-ale moze zle znam wzorzec bo u leona nie ma sie zwezac a czesto sie zweza :chmmm: ..Ja juz ten stop to pomijam ale kufa to moja szajba obok katow i ruchu :oops: i dazac do kufy takiej jak lubie,ciut wiekszego stopu to rasy nie popsuje :chmmm: nie lubie niufoleonow-ja wiem ze do Stompy tak sporo osob pije jednoczesnie probujac miec jego syna/corke lub nim kryc :roll: -ale Stompa to normalny leon -jak enigma -ma specyficzny wyraz pycha i na foto tak to wyglada,na zywo ma normalny stop-zaznaczony ale nie tak wysoki :lol: .ma krotka kufe i dosc szeroka ale jakos nadal widac ze to leon..przy tym ma piekny ruch i katy :-D .A jednak podwyzszajac psa kosztem katow tracimy ruch -owszem mamy psa wizualnie imponujacego-bardzo!!!ale mi osobiscie sie nie podoba taki i tyle..Nie podoba mi sie rowniez moj srednio wysoki pies z krowa ale uznalam ze tego nie przekaze i w wiekszosci nie przekazal co wiecej dal wieksze psy od siebie z katami -nie zawsze jak to wszedzie bywa :-D .ale jestem dumna z jego dzieci co nie znaczy ze bedzie kryl na potege ,sa lepsze od ojca a nie jak on-i o to chodzi...Wzorzec....Coraz wiecej psow z tym stopem zzyskuje uznanie w niemczech -kolebce rasy....A tych wielkich???no raczej niewiele :-D
_________________
Gość zycze Ci milego dnia:)))
 
 
 
gingerheaven 
super leomaniak



Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 6616
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-02-20, 00:57   

no i nie pije do nikogo naprawde ,przydomek wcale tak duzo nie znaczy -bardzo podoba mi sie jeden brat a drugi i trzeci nie i tyle.....i gdybym nie znala braci to bym prosila o krycie i nie dostalabym zgody bo wtedy juz przydomek i osoba ma znaczenie :lol:
_________________
Gość zycze Ci milego dnia:)))
 
 
 
Khaira 
super leomaniak



Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 13 Maj 2008
Posty: 659
Skąd: Budki Żelazowskie
Wysłany: 2009-02-20, 09:07   

Ja myślę, że każdy hodowca, sędzia czy właściciel leonbergera ma jakieś swoje wyobrażenie idealnego przedstawiciela tej rasy. Mnie się podobają głowy węższe i lżejsze niż ta Stompy i pewnie do takich będę dążyć w ewentualnej przyszłej hodowli. No i oczywiście zawsze się czepiam tego stopu niufowego :-P

Nie ma jasnego, jednoznacznego opisu, jak powinien wyglądać idealny leonberger. Wzorzec stanowi jedynie zbiór dość subiektywnych wytycznych i pozwala na pewną dowolność interpretacji. Niemniej jednak ja wyznaję pogląd, ze każdy hodowca powinien dążyć do wychodowania psów maksymalnie zbliżonych wyglądem do wzorca rasy we wszystkich aspektach, zarówno tych istotnych (budowa) jak i tych mniej znaczących (kolor).

Niestety, genetyka jest nieokiełznana i potrafi płatać figle. Może sprawić, że po doskonałych, wzorcowych rodzicach otrzymamy przeciętne potomstwo. Może też podarować nam wybitne osobniki po zaledwie dobrych rodzicach. Dlatego, moim zdaniem, do hodowli trzeba podchodzić bardzo wielotorowo, analizując nie tylko samą parę hodowlaną, ale i całe jej rodzeństwo, przodków i ewentualne wcześniejsze potomstwo z innych skojarzeń.

Oczywiście ja wypowiadam się jako laik, bo nigdy nie hodowałam psów, ale takie podejście wydaje mi się najbardziej rozsądne na podstawie tego co widziałam i słyszałam do tej pory.
_________________
Pozdrawiam,
Khaira
 
 
gingerheaven 
super leomaniak



Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 6616
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-02-20, 18:50   

tu masz calkowita racje,ze kryjac trzeba patrzac nie tylko na cechy matki i ojca ale na ich rodzenstwo rownez i dalszych przodkow.
Co do wzorca,to popatrz na leony w rodowodach z 1948-1975 roku dzisiejsze.Roznia sie.Stop to maly szczegol i we wzorcu nie ma przewidzianej dyskwalifikacj za duzy stop :-D .Wiadomo ze kazdy hodowca ma swoja wzje i ideal i bardzo dobrze,jedynym wspolnym celem powinno byc na pewno zdrowie i charakakter :-)
_________________
Gość zycze Ci milego dnia:)))
 
 
 
SiL 
super leomaniak



Dołączyła: 22 Lis 2007
Posty: 885
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2009-04-19, 09:51   

Szukałam w internecie by znaleźć leony w innym umaszczeniu - udało mi się chyba dwa ;-) Daga jak uda Ci się znaleźć to wrzuć tutaj - chętnie pooglądam, pewnie nie tylko ja :mrgreen:

Znalazłam Leona, który pokazany jest jako wzorcowy - czy słusznie? Czy nie powinien miec chociaż czarnej maski? ;-)

Źródło

Oto Kirsha z Nowej Zelandii, Leonberger z czekoladowym noskiem _04_

Źródło
_________________
Amigo Psia Psota i jamniczka Psota :)

 
 
 
Mariblue 
aktywny leomaniak


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Gru 2008
Posty: 366
Skąd: Dolny Śląsk ;)
Wysłany: 2009-04-19, 11:06   

SiL napisał/a:

Znalazłam Leona, który pokazany jest jako wzorcowy - czy słusznie? Czy nie powinien miec chociaż czarnej maski? ;-)
Obrazek
Źródło

Może to leonberger z czasów powojennej odbudowy rasy?

Bo np. czarny terier pokazany jako wzorcowy :evil: wygląda jak zapuszczony sznaucer olbrzym z niedostatecznym, wg wzorca, owłosieniem przednich i tylnych kończyn, że o wzorcowym strzyżeniu nie wspomnę .... Tak wyglądały czernysze w okresie kształtowania rasy, jeszcze do początku lat osiemdziesiątych.

Zauważyłam, że na tej stronce jest wiele starych zdjęć.
Rasy ewoluują i często pies biorący rasę na Wystawie Światowej w latach 80-siątych, czyli teoretycznie niewiele odbiegające od wzorca (bo jak wiadomo ideałów nie ma ;-) ) teraz zszedłby z oceną dobrą na zwykłej międzynarodówce :roll:
he, he czernysz na zdjęciu zapewne też :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Mariblue 2009-04-19, 11:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Leonberger
Mazeguy Smilies Gifownik.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10