Środki na ślimaki

Moderator: Wroc_Luna

ODPOWIEDZ
yack
super leomaniak
super leomaniak
Posty: 907
Rejestracja: 2008-08-20, 22:47
Lokalizacja: Swarzędz

Środki na ślimaki

Post autor: yack »

Nie znam się na tym i nie znam tych środków ale na innym forum ktoś wrzucił więc pozwoliłem sobie przekopiować :




"Drodzy forumowicze, z uwagi na pogodę wielu z nas ma w swoich ogródkach plagę ślimaków. Chciałabym uczulić Was na poważne niebezpieczeństwo związane z właściwościami niektórych preparatów do zwalczania ślimaków. Chodzi o substancje wabiące ślimaki, zawierające metaldehyd: Ślimax i Ślimakol. Preparaty te są atrakcyjne nie tylko dla ślimaków ale także dla psów, które zwabia zapach i słodkawy smak granulek. Niestety, metaldehyd jako środek bardzo łatwo penetrujący barierę krew-mózg bardzo szybko zatruwa ośrodkowy układ nerwowy. Mniej więcej godzinę po zjedzeniu preparatu przez psa pojawiają się drgawki, zaburzenia równowagi i gorączka. Zwierzę okrutnie cierpi i najczęściej umiera w wyniku zatrucia. Metabolizm metaldehydu jest bardzo powolny, co w przypadku zwierząt, które dzięki szybkiemu udzieleniu pomocy przeżyły zatrucie może spowodować poważne uszkodzenie wątroby.
Piszę o tym, ponieważ na opakowanich w/w środków nie znajdziecie takiej informacji, sa tylko zdawkowe, bardzo ogólne informacje o potrzebie zachowania ostrożności. Co więcej, wiele sklepów ogrodniczych nie zdając sobie sprawy z tego, jak bardzo toksyczne (a zarazem atrakcyjne) dla psów są te preparaty poleca je jako środki bezpieczne dla
zwierząt domowych."


Edit: W sumie można chyba do offtopa przerzucić bo niewiem czemu tu wrzuciłem :->
Ostatnio zmieniony 2010-05-28, 13:20 przez yack, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Archisia
super leomaniak
super leomaniak
Posty: 1270
Rejestracja: 2007-11-19, 13:09
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Archisia »

Dobrze, ze wrzuciles bo ja juz czytalam na psich forach o psich ofiarch tych srodkow.